Загрузка...

”ბევრი ყავის დალევა ჯანმრთელობისთვის ცუდია” – ვკითხულობთ ფეისბუქის კედელზე, ვალაიქებთ და ამ ინფორმაციას სხვებსაც უზიარებთ. მაგრამ ცოტა ადამიანმა თუ იცის, რომ დღეში სამი ჭიქა ყავა ამცირებს დემენციის განვითარების რისკს, ხოლო 5 ჭიქა ყავა იცავს ადამიანს ალცჰეიმერის დაავადებისგან. სტატიაში გთავაზობთ 8 მითს კვების შესახებ, რომელსაც სულ ტყუილად ალაიქებენ ფეისბუქზე…

მითი №1: რძე აძლიერებს კბილებს და ძვლებს

Загрузка...

სინამდვილეში: 20 წლის განმავლობაში მეცნიერებმა 1.2 მილიონი ადამიანი შეისწავლეს და ამ დასკვნამდე მივიდნენ: რძის ყოველდღე სმა არ მოქმედებს ძვლების გამაგრებაზე, არ ამცირებს მოტეხილობის რისკს და არ აფერხებს ოსტეოპოროზიას. ოსტეოპოროზისა და მოტეხილობების თავიდან ასაცილებლად, რაციონს უნდა დაამატოთ 800-1000 მგ ვიტამინი D. ძვლების ჯანმრთელობისთვის, ვიტამინები უფრო ეფექტურია, ვიდრე რძე.

მითი №2: ყველა დიეტა – ვნებს ჯანმრთელობას

სინამდვილეში: კვლევების შედეგები ცხადყოფს, რომ ყველა დიეტა არ არის მავნე, ხმელთაშუა ზღვის დიეტა სასარგებლოა. რაციონი —  ბოსტნეული, ხილი, ზღვის პროდუქტები, ლეგამი და ზეითუნის ზეთი. საკვებზე ასეთი მიდგომა ამცირებს ძუძუს კიბოს რისკს 15% -ით და პროსტატის კიბოს რისკს 10% -ით.

მითი №3: ბევრი ყავის სმა საზიანოა

სინამდვილეში: დღეში სამი ჭიქა ყავა ამცირებს დემენციის განვითარების რისკს, 5 ჭიქა ყავა კი საერთოდ იცავს ადამიანს ალცჰეიმერის დაავადებისგან. კოფეინს აქვს ნევროპრესიული თვისებები: ამცირებს შფოთვა, აუმჯობესებს მეხსიერებას და შემეცნებას. მეცნიერებმა ისიც კი გაარკვიეს, რომ ყავა ჩვენს სხეულს ატენიანებს. ყავა ხელს უწყობს ტვინს კარგად მუშაობაში და სხეულსაც აჯანსაღებს.

მითი №4: მწარე საკვებს მოაქვს მხოლოდ ზიანი

სინამდვილეში: წითელი წიწაკა ამცირებს სიკვდილის რისკს 13%-ით. ცხარე საკვები კარგია კუჭისთვის, თუმცა რა თქმა უნდა ეს ინფორმაცია არ უნდა მიიღოთ მიზეზათ, რათა კილოობით წიწაკა ჭამოთ, გახსოვდეთ ზომა ყველაფერს აქვს…

სტატიის გაგრძელება იხილეთ
შემდეგ გვერდზე
გვერდები 1 2

Загрузка...